Nikriz Makamı Şarkılar

Nikriz Fasıl

Nikriz Saz Eserleri

Nikriz Sirto (Tanburi Cemil Bey) (1)
Nikriz Sirto (Tanburi Cemil Bey) (2)


Nikriz Şarkılar

Bir destan dolaşır Bolu Dağı'nın
Dağ başında tüter duman
Cânı kullâb-ı ser-i zülfün çeker senden yana
Elmas senin yüzün gören
Gönüllerde yer edenler
Gönül ne için ateşlere yansın
Karanlık ruhumu aydınlatacaksın sandım
Meclis-i meyde sâkiyâ bana ne gül ne lâle ver
Mestâne-i aşka ben ayamadım
Meyhânede kaldık bu gece ah mestiz efendim
Neden hiç dinmiyor gözyaşların biçâre gönlüm
O güzel saçlarına hercâî tak demedim
Ondört bin yıl gezdim pervanelikte (Haydar Haydar - Nikriz Türkü)
Penceresi yola karşı (Nikriz Türkü)
Servi boylu ince belli
Yalova'nın şen kızını kandıralım alalım
Yere düşsen eğilmezsin

Harici Linkler

Nikriz Makamı Seyri

2 yorum:

  1. Merhaba, Selahattin İÇLİ nin nikriz makamda bestelediği "Bir destan dolaşır Bolu dağının" adlı eseri de paylaşabilirmisiniz, teşekkürler.

    YanıtlaSil

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Sitede olmasını arzu ettiğiniz eserleri ilgili makamın olduğu sayfaya yazarsanız eklemeye çalışırız. Yorum yazarken lütfen Türkçe kullanımı konusunda hassas olunuz. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz. Sitemizi beğendiyseniz lütfen Facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşınız.